Temmuz 2011’de Kerem 3 aylıkken Norveç’e gittik…
Çocuklu hayata geçmeden önce bulduğumuz her fırsatta seyahat etmeye çalışan bir çifttik. Yurtdışında bebekleriyle dolaşan aileleri görüp, o ailelerden biri olacağımız günlerin hayalini kurardık.
Kerem doğduktan sonra da ilk boş vaktimizde bebek için pasaport çıkarma prosedürünü araştırmaya başladık. Sonra zaten yavaş yavaş Norveç planları olustu kafamızda. Eşimin ablası Norveç`te yaşıyor. İlk seyahatimizde otel yerine tanıdık bir eve gitmenin daha kolay olacağını düşündük.
Belgeleri toparladık, Kerem`i fotoğrafçıya götürüp biyometrik fotoğraf çektirdik ve pasaport başvurumuzu yaptık.

İstanbul’da Norveç Konsolosluğu olmadığı için Macaristan Konsolosluğu`na başvurmak gerekiyordu. Bebek için şahsi başvuru istemedikleri için ben başvuruyu yaptım ve 1 yıllık Schengen`lerimizi aldık. (Norveç, başka bir ülkeden alınan Schengen`le ülkeye girişi kesinlikle kabul etmiyor.)
Böylece 20 Temmuz 2011 günü, henüz 3 aylık olan oğlumuzla Atatürk Havalimanı`ndan THY uçağına binerek Norveç’e uçtuk. Biletleri millerimizle almıştık. Kerem 2 yaşından küçük olduğu için bileti ücretsizdi, sadece check-in sırasında her yolcudan istenen vergi miktarı kadar bir ödeme yaptık.

O dönemde henüz 3 aylık, oldukça uykusuz, şaşkın ve yorgun bir anne olduğum için bu seyahatin tüm detayları yok aklımda. Ama Norveç`in sakin ve huzurlu havasının bana ve bebeğime iyi geldiğini, Kerem`in ilk kez gece 6 saate yakın deliksiz uyuduğunu çok iyi hatırlıyorum. Kerem`le ilk seyahatimizin diğer detaylarıysa şunlar :

• İstanbul`dan direk Oslo uçuşu yaklaşık 4 saat sürüyor. Uçakta ana kucağını yanımıza almamıza izin verdiler ve şans eseri boş koltuk da vardı. Kerem giderken ana kucağında, dönüşte de uçaktaki bebek yatağında uyudu. İniş ve kalkışlarda emzirdim, oldukça rahat geçti yolculuk.
  • Norveç`te toplu taşıma ile ulaşım oldukça pahalı ve seferler çok seyrek olduğu için araba kiralamak en pratik yol. Benzin nispeten ucuz, yollar bomboş. Trafik cezaları çok yüksek olduğı için kaza oranı da oldukça düşük. Arabayla havalanından 2 saatlik bir yolculukla ülkenin güneyindeki Sarpsborg`a gittik.
  • Temmuz ayı olmasına rağmen hava serindi. Kerem`in üzerinde her zaman bir hırka ve battaniye vardı. Norveç`e giderken her mevsime uygun giysiler bulundurmak lazım. Temmuz ayında bile kar yağabiliyor!
  • Norveç, bebek ve cocukla tatil için ideal ülkelerden biri. Her yer yemyeşil. Kırlarda, parklarda, göl kenarlarında oynamak, yollarda sincaplar ve geyiklerle karşılaşmak, temiz havada yürüyüşler yapmak hem bizim gibi kalabalık şehirlerde yaşayan ebeveynlere hem de çocuklara iyi geliyor.
  • Temmuz ayı boyunca hava 12’ye doğru karardığı ve sabah 4’te güneş doğduğu için gece-gündüz ayrımında sorunlar yaşadık. Neyse ki bu durum Kerem`in uykularına yansımadı.
  • Sarpsborg, İsveç sınırına yakın olduğu için İsveç`in bazı kasabalarını da gezdik. Strömstad şehri marinasindaki çocuk oyun alanları, o zamanlar biraz daha büyük olsaydı Kerem`in çok ilgisini çekebilirdi.

• Kerem o dönemde anne sütü ve mama ile beslendiği için yemek konusu hiç problem olmadı. Zaten hem bu açıdan hem de henüz ayaklanmadıkları bir dönem olduğu için bebekli tatilin, çocuklu tatilden çok daha kolay olduğunu düşünüyorum. Kerem 30 aylıkken aynı Norveç turunu tekrarlama fırsatımız oldu ve bu bebek dönemlerini mumla aradık.
Fotoğraflar Ayşegül’ün Norveç gezisinden. Ayşegül’e bu güzel yazı ve önemli bilgiler için çok teşekkür ederim. Kerem’le birlikte eğlenecekleri nice güzel geziler dilerim.

Yazar

3 Yorum Var

Yorum Yaz

Pin It
Bu sitedeki tüm içerikler Digital Millennium Copyright Act ve 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu'na istinaden koruma altındadır. Buradaki hiçbir içerik (Yazı, Fotoğraf, Video vb.) site KULLANIM ŞARTLARI'nda da belirtildiği üzere izinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz, başka yerde yayınlanamaz

© 2019 Tasarım Blogger Tasarım.