Maldivler denince akla hemen tabii ki romantik balayı adaları gelir; palmiye ağaçlarıyla kaplı plajlar, turkuvaz rengi bir deniz, suyun üzerindeki lüks odalar… Romantik bir balayında veya tatilde de akla gelmeyen tek şey çocuklar heralde.

Geçenlerde Ortakent’ten başka yerin denizini tanımam diyen eşim, ‘Bir kere de tatile palmiye ağaçları ve altın kumlu plajları olan, sıcak, güneşli ve kristal mavisi denizli bir yere gidelim‘ deyince aklıma tropik iklimli tatil bölgeleri geldi; Karayipler, Maldivler, Tayland, Kanarya Adaları falan. Sonra düşündüm, hakikatten de yıllardır sırtımızda çantalar ile o şehir senin bu ülke benim gezileri yaptık bir tüm gün bile sahilde sırtüstü yatmadan; tabii canım Türkiye’min Bodrum’u, Ören’i, Kuşadası, Kaş-Kalkan’ı hariç…

Sevgili tripadvisor’a yazdım (Bu arada belirteyim Tripadvisor’ın Türkçe sitesi ve çevirileri berbat): Eşimin hayallerindeki tatil yerine bebeğimizle gidebilir miyiz diye. Öyle çok çocuk dostu otel varmış ki Maldivler’de inanamadım. Açık büfede bebek yemekleri sunan, 1-4 yaş ve 4-12 yaş arası çocuk klüpleri olan, gece anne-baba kumsalda romantik yemek yerken odada uyuyan çocuklara bakıcı ayarlayan, çocuk ve hatta bebek havuzu olan, odaya travel cot denen bebek yatakları ayarlayan, restoranlarında mama sandalyesi bulunan, çocuklar için bedava dondurma saati düzenleyen, bebek arabasıyla ada gezileri ayarlayan ve hatta su üzerindeki odalarda bebekli ailenin kalmasına izin veren epey otel varmış. İşin ilginci bizim balayı, lüks tatil yeri diye bildiğimiz Maldivler’e Avustralya ve Asya’dan genelde aileler gidiyormuş yaz tatillerini geçirmek için. Elbette birkaç otel var 12 yaş altı çocuk kabul etmiyoruz diyen; ama çoğunda minikler hoş karşılanıyor. Tabii umarım balayı çiftiyle, geceleri ağlayan bebeği olan aileyi yanyana odalara koymuyorlardır.

Sizlerin Maldiv Adaları hikayeleriniz varsa bizimle paylaşın, çocuklar nasıl karşılanıyordu gittiğiniz adada?

Belki yakında Alaz Maldivler’de diye bir yazı görebilirsiniz burada.

Güncelleme: Cnn Travel eki, Maldivler’deki en iyi aile otelini belirlemiş: Lily Beach Resort & Spa

Resim kaynağı:http://www.flickr.com/photos/deckchair/3024797150/

Yazar

17 Yorum Var

1. yorumlari bende merakla beklicem deniz:) Biz de hep maldivlere tatil planlari yapip sonra kocamin ya orda hasta olursa demesiyle bu secenegi elemistik ama artik nispeten buyudugune gore tekrar dusunebiliriz :))Bu arada yazlari bizde once kusadasina gider (aileler orda) sonra ordan cesme bodrum vs. ege kiyilarina kaciyoruz var mi ege denizi gibisii:)

• Ben de şimdi araştırıyorum Maldivler'i. Havaalanına yakın olsun, otelde doktor olsun gibi birçok fikir var annelerden gelen. Sanırım bazı otellerde de doktor/eczane bulunuyor.

Benim ailem de bir süre Kuşadası'nda yaşadı, Grup Sitesi'nde. Ben de çok severim Kuşadası'nı. Eşimin ailesi de Bodrum'lu. Özellikle deniz ve günbatımı Ege'de bir başka olur.

2. Sevgili Gezgin Anne,
    Sizden çok olmasın bebeğinden önce ve sonra çok gezen bir aile olarak, bu Ocak ayında 22 aylık oğlumuzla Zanzibar/Tanzanya/Afrika'ya gittik. O da Maldivler gibi tropik bir ada. Tecrübelerimiz fikir verir diye düşünüyorum. Gitmeden önce yaptığım hazırlık ve tatili buradan okuyabilirsin(http://meraklicuce.annemingunlugu.com/tag/zanzibar)
    Bir de Eylem var bir dönem bebeğiyle Maldivler'de yaşadı. Onun blogundan da faydalı bilgiler edinebilirsin. http://eylemt.blogspot.com/
    @Esra cem-Ya orda hasta olursa için hazırladığım seyahat tipi ecza dolabıma bir göz gezdirmeni öneririm. (http://meraklicuce.annemingunlugu.com/seyahat-tipi-ecza-dolabi)
    Sevgiler
    Nihan
    Meraklı Cüce'nin Annesi

• Teşekkürler Nihan, gezinizi hemen okuyacağım. Ne güzel cesaret edip gitmişsiniz oğlunuzu da alıp 🙂 Mutlaka tecrübelerinizden faydalanacağız.

• Evet eminim oralar da cok guzeldir. Biz 2 sene once Kuba'ya gittik, Miami ve Bahamalar'a cok yakin iklim olarak. Simdi de dunyanin bir baska ucunu gorelim diyoruz.

3. biz kızımdan once 2009 yılında gitmiştik. adada hiç çocuk yoktu, bir tane hamile anne adayı vardı, onlarda balayı çiftiydi:)
    bence çocukla gitmenin bir sıkıntısı olmaz hatta çok eğlenceli olur. akşamları gün batımında vatoz besleme saatleri vardı ki çok keyifliydi.plajı zaten ömre bedel. male ye yakın bir ada da kalırsanız kotu ihtimallere karsı önlem almıs olursunuz. aklıma pek birşey gelmedi şimdi ama sormak istediğiniz birşey varsa berrinozkan@gmail.com dan sorarsanız yardımcı olurum

• Hangi adaya gitmistiniz hatirliyor musunuz?

Ben de havaalanina yakin bir ada istiyorum. Onca saat yolculuktan sonra hizli botla kisa surede ulasabilelim diye deniz ucagi opsiyonlarini eliyorum. Deniz ucaklari gunun belli saatlerinde calisiyormus cunku.

4. Sagol Berrin, bir günü diğer ada gezilerine ayrımak değişiklik olur hem de yerel halkla görüşmüş oluruz.

5. Biz de kızım 5 aylıkken Maldivler – Bandos'a gitmiştik. Bizden başka adada 2 bebek ve hatırladığım kadarı ile 3-4 tane çocuk vardı. Çocuk klübü, çocuk menüsü yoktu ancak zaten açık büfede çocuklara uygun bir çok şey bulunabiliyordu. Ada iki yaşına gelmeden hepbirlikte bir kez daha gitmek istiyoruz.
    İş gereği oradaki bir çok adayı da gezmiştim. Bandos, Male'den tekne ile ulaşılabilen Paradise veya Kurumba kadar büyük bir ada değil ama daha iyi organize olmuş diyebilirim.

• Bandos benim de top 3 içinde. Çocuklu ailelerin tercihlerinde ilk sırada gelen bir ada; sanırım çocuk klübünün 1. yaşından itibaren çocukları kabul etmesi avantajı yüzünden. Diğer adalarda yaş sınırı daha yüksek okuduğum kadarıyla.

Memnun kalmış mıydınız Bandos'tan? Eğer hatırlıyorsanız hangi tip odayı seçmiştiniz bebek yatağını sığdırmak kolay olmuş muydu merak ettim 😉 Teşekkürler!

6. Merhaba,
    Sağlık açısından bir soru sormak istiyorum.
    Eşimin böcek sokmalarına karşı alerjisi bulunuyor.
    Yaşadığınız dönemlerde adalardaki sivrisinek ,arı,örümcek vb. canlı yoğunluğu nasıldı?. Odalarda veya akşam yapılan yürüyüşlerde sıkıntı yaratacak bir durum oluyor muydu.
    bu durumu göz önüne alarak tavsiye eder misiniz.

7. Ben yasamadim, ama okuduklarima gore bocek ve orumcek fazla, ozellikle de kara odalarinda. Deniz uzerindeki odalarda sanirim bu sorun yok ya da daha az. Gitmeden once doktora danismanizi oneririm.

8. Çok güzel .
    Biz de Temmuz ayında Conrad otel de kaldık, Rangali adasında, o kadar çok araştırdık ki sormayın. Peninsula tur aracılığı ile gittik ve inanılmaz memnunuz özellikle Deren hanımdan. Bloguma çekildiğimiz tüm resim ve videoları koydum.
    Su altında çekimler yaptık balıkların içinde, şnorkelling turu, yunus izlemeye gittik, denizin 5 metre altındaki restoranda yemek yedik köpek balıklarının içinde, denizin ortasında masaj yaptırıp jakuziye girdik …vs daha bir sürü harika aktivite. Eğer merak ederseniz beklerim bir göz atın umarım gitmek isteyenlere faydası dokunacaktır, fiyatı , en iyi mevsimler, otelin hediye verdikleri hepsi var.
    Bu arada yeni yeni başladım blog işine yardımlarınızı ve lütfen yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.

9. Yorumunuz icin tesekkurler Ozlem hanim. Yeni evlenmissiniz, tebrikler!

Eminim blog yaziniz bircok Maldivler yolcusuna bilgi verecektir. Bloggerlar arasina hosgeldiniz. Sevgiler!

10. slm notlarinizi okudum ve inanilmaz heyecanlandim..biz de yakin zamanda maldivlere ucuyoruz..benim de blogumda SINGAPUR gezi notlarini bulabilirsiniz..yakinda da MALDIVLER notlari olacak..

seyahattutkunu.blogspot.com

sevgiler..

Yorum Yaz

Pin It
Bu sitedeki tüm içerikler Digital Millennium Copyright Act ve 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu'na istinaden koruma altındadır. Buradaki hiçbir içerik (Yazı, Fotoğraf, Video vb.) site KULLANIM ŞARTLARI'nda da belirtildiği üzere izinsiz olarak kopyalanamaz, alıntı yapılamaz, başka yerde yayınlanamaz

© 2019 Tasarım Blogger Tasarım.